Pawilony są pomocne w każdym przedsiębiorstwie zajmującym się handlem. Stanowią uzupełnienie sklepu stacjonarnego albo też mogą być głównym punktem sprzedaży. Szczególnie dobrze sprawdzają się podczas targów i podobnych wydarzeń, a prócz tego, dzięki mobilności i łatwemu montażowi, używa się ich np. do handlu na sezonowych wyprzedażach lub w miejscowościach letniskowych. By pawilon handlowy dobrze pełnił swoje funkcje, winien być odpowiednio dostosowany do profilu działalności użytkownika. Na co zatem zwrócić uwagę przy jego doborze?
Pawilony handlowe – jak wybrać?
Producenci sprzedają rozmaite rodzaje mobilnych pawilonów handlowych. Każdy z nich można zaliczyć do jednej z 2 grup – pawilonów namiotowych oraz ze sztywnymi ścianami. Te ostatnie wykonywane są na przykład z drewna albo płyty obornickiej. Cechuje je stosunkowo szybki montaż, aczkolwiek ich przenośność jest znacznie mniejsza aniżeli pawilonów namiotowych. Są również od nich znacznie droższe, przez co zalecane są raczej do punktów stacjonarnych. Ponadto, mogą pełnić funkcję portierni, kas biletowych bądź kiosków.
Pawilon namiot – dlaczego warto go posiadać?
Jeśli pawilon handlowy ma być często przenoszony lub priorytetem jest dla nas cena, najlepszym wyborem będzie pawilon namiot. Przeciwnie do popularnej opinii, tego typu konstrukcje odznaczają się sporą wytrzymałością, która jest rezultatem wykorzystania do ich produkcji najwyższej jakości surowców. Zarówno rury, z których wyprodukowane są konstrukcje, jak i powłoki, są odporne na trudne warunki atmosferyczne i uszkodzenia mechaniczne. To sprawia, że namiotowe pawilony handlowe, jeśli będą należycie konserwowane, posłużą kilkanaście lat – również przy częstym użytkowaniu.