O filtrach ręcznych od Google i nie tylko
Filtry i bany Google to nic innego jak kary nakładane na webmasterów, którzy łamią wytyczne sporządzone przez Google. Możemy wyróżnić dwa podstawowe rodzaje filtrów, czyli filtry ręczne – nakładane przez pracowników firmy i filtry algorytmiczne – nakładane przez algorytm. Jeżeli w czasie pozycjonowania swojej strony stosujesz się do wszystkich zasad, nie musisz martwić się o filtry Google.
Filtr Google i co dalej?
Co dzieje się ze stronami, na które zostały nałożone filtry i bany Google? Przeważnie odnotowują spadek w wynikach wyszukiwania. Czasami strony, które dopuściły się wyraźnych przewinień całkowicie są usuwane z ich wyników. Za małe przekroczenia webmasterzy karani są obniżeniem wyników wyszukiwania o kilka bądź kilkadziesiąt pozycji lub niepozwoleniem na osiągnięcie wysokich wyników. Może przytrafić się, że zostaje nałożony filtr, który sprawia, że treść strony nie będzie indeksowana przez roboty. Można się spotkać z filtrami w Google za nienaturalne linki lub za duplikowanie treści. Surowo karany jest przez Google cloaking, czyli wyświetlanie innych stron dla użytkowników i innych dla robotów Google.
Jedynym pewnym sposobem na uniknięcie filtrów Google jest postępowanie zgodnie z zasadami wyznaczonymi przez Google