Usunięcie strony – bany i filtry Google

Budowanie własnej strony internetowej obliguje do jej skutecznego sytuowana w przeglądarkach, żeby była zauważalna dla potencjalnych klientów i pojawiała się wysoko w wynikach. Niekiedy jednak firmowa strategia niesie ze sobą naruszenie reguł rzetelnego pozycjonowania i na stronę mogą zostać założone przez bany i filtry Google. Przekonajmy się, jakie działania podjąć, kiedy zaistnieją tego typu okoliczności.

Bany i filtry Google – czym się charakteryzują?

Ban od Google stanowi najgorszy rodzaj kary, który może dotknąć stronę internetową. Oznacza on zupełne wykasowanie jej z wyników wyszukiwarki Google, co w praktyce poważnie komplikuje prowadzenie biznesu. Nie zapominajmy, że gros odbiorców posiłkuje się Google, więc po zablokowaniu strony odsetek naszych klientów dramatycznie się obniży. Natomiast założenie filtra cofa naszą stronę www w rezultatach przeglądania, co także negatywnie oddziałuje na klikalność witryny. Istnieją stosowane wprost przez załogę Google filtry ręczne oraz zakładane samoczynnie przez specjalne oprogramowanie filtry algorytmiczne.

W jaki sposób dać sobie radę z banem i filtrem Google?

Trzeba zauważyć, że bany i filtry Google nakładane są np. za zamieszczanie zbyt dużej ilości odsyłaczy kierujących na naszą stronę internetową lub stosowanie tzw. spamu w celu jej pozycjonowania. Aby pozbyć się bana od Google musimy najpierw zgłębić jego powód. Najlepiej zaangażować w tym celu specjalistyczną agencję SEO, która sprawnie zajmie się z kłopotem. Procedura może niestety przeciągać się do pół roku, należy więc uzbroić się w cierpliwość.