Rodzaje pozycjonowania

Zleć pozycjonowanie stron Kraków

Istnieją trzy popularne strategie pozycjonowania:
– pozycjonowanie okresowe,
– pozycjonowanie na tzw. długi ogon (Long Tail),
– pozycjonowanie lokalne.

Pozycjonowanie okresowe

Pozycjonowanie okresowe pełni specjalną rolę przed okazjonalnymi lub cyklicznymi wydarzeniami, takimi jak koncert popularnego zespołu, Zielone Świątki czy Dzień Dziecka. Ten wariant pozycjonowania będzie szczególnie skuteczny, jeśli popularna w konkretnym czasie fraza zostanie odnaleziona i użyta odpowiednio wcześniej. Z reguły pozycjonowanie okresowe wykorzystywane jest w sektorze turystyki i gastronomii. W większości wypadków należy rozpocząć je na 8-10 tygodni przed wybranym wydarzeniem, żeby Google zdążyło zaindeksować nową czy też zmodyfikowaną treść witryny internetowej.

Pozycjonowanie Long Tail, innymi słowy na tzw. długi ogon

Dalszy typ pozycjonowania to solidne i wypróbowane rozwiązanie dla właścicieli firm posiadających niski budżet na reklamę. Za sprawą należytego dobrania słów kluczowych, nie tylko będzie można wejść w niszę powiązaną z wybraną branżą, ale także stawki za reklamę w Google Adwords istotnie się zredukują. Pozycjonowanie Long Tail oznacza również dużo niższą konkurencję. Kluczowe jest też to, iż rośnie tendencja do wprowadzania skonkretyzowanych zapytań w wyszukiwarkę Google.
Przykłady pozycjonowania Long Tail:
– buty puma Ignite Limitles czarne sklep online,
– golarka Eldom MT500 czarna,
– smartfon Huawei P20 czerwony.
Pozycjonowanie na długi ogon jest bardzo ważne przede wszystkim dla sklepów działających w sieci. Za sprawą tego rodzaju fraz, sklepy mające w swoim asortymencie bardzo obszerną ofertę towarów mogą efektywniej zdobywać wysokie pozycje w Google.

Pozycjonowanie Lokalne

W pozycjonowaniu tego rodzaju najważniejsze jest dołączenie do słowa kluczowego nazwy wybranej lokalizacji.
W pozycjonowaniu lokalnym bierze się pod uwagę zazwyczaj:
– dzielnicę (np. “sklep rowerowy Żoliborz”)
– miejscowość (“salon kosmetyczny Kraków”)
– państwo (“akademia muzyczna Polska”)
Pozycjonowanie lokalne doskonale sprawdzi się w stosunku do firm lokalnych, które kierują swoje produkty tylko do klientów przebywających w tym samym regionie. Taki sposób pozycjonowania jest wykorzystywana też wtedy, gdy przedsiębiorstwo ma niewielki budżet na reklamę i nie ma możliwości rywalizować na słowa kluczowe niezawierające dopasowania regionalnego, przykładowo zamiast “restauracja meksykańska“, to “restauracja meksykańska Kraków”.

Kontakt:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków

Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail: [email protected]