Podstawowe informacje o ściąganiu filtrów Google

Zauważyłeś gwałtowny spadek pozycji Twojej strony? Czy strona przestała też pokazywać się w wyszukiwarce po wpisaniu precyzyjnych i wypozycjonowanych uprzednio fraz? Mimo wielu działań, strona nie rusza z miejsca w wynikach wyszukiwania Google? Wymienione symptomy sugerują nałożenie filtru na stronę przez Google.

Czym jest filtr Google

W pierwszej kolejności należy wytłumaczyć czym właściwie są filtry Google. Blokada nakładana jest wskutek błędnego pozycjonowania – głównie z powodu pozyskiwania linków ze stron, które Google uznaje za podejrzane. W takim wypadku nakładany jest filtr ręczny, a ściągniecie takiego filtra może trwać od jednego do kilkunastu tygodni. Jeżeli jednak blokada spowodowana była np. błędną budową strony, to mamy problem z filtrem algorytmicznym i tym razem usuwanie filtra Google może trwać od kilku miesięcy do roku.

Ściąganie filtru Google

Jedynym sposobem ściągania filtrów Google jest wykonanie listy linków prowadzących do naszej strony internetowej (najlepiej zrobić to przy pomocy Google Webmaster Tools), a następnie weryfikacja, które z nich są dla naszej strony szkodliwe – działania te usprawnią nam dedykowane programy takie jak Link Detox. Po wytypowaniu linków przeznaczonych do usunięcia z Google, należy wrzucić do Google Webmaster Tools plik disavov z wykazem niechcianych linków. Do wykonania wszystkich powyższych działań potrzeba sporej wiedzy i dokładności, ponieważ usunięcie dobrych linków zaszkodzi naszej domenie.

Usuwanie linków z Google – kiedy zacząć?

Ściągnięcie filtru blokującego domenę powinno stać się sprawą priorytetową. Podczas trwania blokady strona jest w stanie stracić ogromną ilość wejść, co może poważnie uderzyć w finanse przedsiębiorstwa, dlatego też nie należy zwlekać z uzyskaniem pomocy u doświadczonego profesjonalisty. To z tego powodu powinno się jak najszybciej przekazać sprawę specjaliście.