Link building z wykorzystaniem PBN – linki kanoniczne i wizytówki NAP

Private blog network - tutaj poznasz korzystną ofertę.

By odbiorca wyszukał twoją działalność musisz nie tylko mieć stronę firmową, lecz również postarać się o jej widoczność na pierwszej stronie wyników wyszukiwania. Do tego istotna jest treść strony oraz to czy systematycznie pojawiają się na niej kolejne wyczerpujące i pomocne dla klienta treści. Lecz nie wolno także zignorować tzw. link buildingu, czyli pozyskiwania linków zewnętrznych wiodących do strony. Jedną z metod link buildingu jest zastosowanie PBN-ów – prywatnych sieci blogów.

Private blog network i ich atuty oraz słabe punkty

PBNy są prywatne, dlatego że są zakładane a potem kierowane przez jeden podmiot (przeważnie przez większą agencję marketingową albo agencję SEO), który kontroluje jakość dostępnych tam artykułów. PBNy są często wykorzystywane jako część szerokiej strategii reklamowej, co jest bardzo istotne, bo najlepsze efekty ich zastosowania daje się zauważyć w odniesieniu do stron, które są dobrze zoptymalizowane pod kątem contentu oraz technicznym. Prywatne sieci blogów nie tylko pozwalają na wygenerowanie pokaźnej ilości linków przychodzących do witryny, ale także na ich zróżnicowanie, co jest pozytywnie oceniane przez wyszukiwarki. Wadą PBNów jest tylko to, że ich stworzenie nie jest tanie, a następnie trzeba przeznaczać niemało godzin na utrzymanie ich na należytym poziomie.

Publikacje z linkiem kanonicznym i wizytówki NAP, czyli jak wykorzystać potencjał PBN

PBNy bardzo dobrze zdadzą egzamin w pozycjonowaniu lokalnym, ponieważ można przy ich użyciu zamieszczać artykuły tematyczne stanowiące jednocześnie wizytówkę NAP. Czym jest NAP? To właściwie każde miejsce w sieci, gdzie dodane są najważniejsze dane kontaktowe firmy – jej adres stacjonarny, e-mail lub telefon oraz nazwa. Na przykład wizytówka GMF jest NAP-em, ale jest nim także profil w ogólnodostępnym katalogu biznesowym, strona na portalu społecznościowym bądź artykuł, w którym dodano firmowe informacje kontaktowe.

Następna interesująca metoda wykorzystania możliwości PBNów to artykuły z canonicalem. Polegają one na powtórnej publikacji wartościowych artykułów ze wskazaniem hiperłącza do źródła tekstu oznaczonego tagiem “rel=canonical”. W tym przypadku algorytmy wyszukiwarek z reguły oceniają lepiej wartość oryginalnego wpisu, bowiem odnajdywanie linków do niego na różnych stronach w sieci traktują jako znak, iż pod danym adresem kanonicznym znajdują się pomocne, warte uwagi informacje. Publikacje z linkiem kanonicznym są najefektywniejsze przy treściach z branż YMYL (Your Money Your Life), w których ważne jest zdobycie wysokiego autorytetu, a więc tych powiązanych przede wszystkim z doradztwem finansowym, bieżącymi wydarzeniami, prawem oraz zdrowiem.

PBN Market Skuteczny linkbuilding SEO