Komu zlecić wykonanie audytu strony lub sklepu internetowego?

Jeżeli chcesz zlecić audyt sklepu internetowego, skieruj się na http://tinyurl.com/ydg6uy59

Wedle internetowego wydania Słownika Języka Polskiego PWN audyt oznacza sprawdzenie spółki, przedsiębiorstwa bądź firmy pod kątem rozmaitych aspektów, np. organizacyjnych i finansowych, a także oszacowanie możliwości rozwoju. Co, biorąc zacytowaną definicję pod uwagę, oznacza więc audyt SEO? Jest to dogłębna analiza strony internetowej, sprawdzająca różne jej aspekty, jak kod strony, hierarchię nagłówków, meta opisy i tytuły, prędkość ładowania się strony i wiele mniej i bardziej istotnych elementów. Oprócz samego wykazania uchybień i błędów, w dobrym audycie SEO muszą być zamieszczone też zalecenia odnośnie rozwiązania wymienionych problemów.

Audyt SEO sprawdza stronę internetową pod względem zgodności ze standardami W3C, użyteczności, zawartości strony, a także bezbłędności kodu. Oprócz tego sprawdzane jest też, czy witryna jest przyjazna dla wyszukiwarek. Krótko mówiąc, audyt SEO zleca się agencji, żeby wykazała ona wszystkie błędy na stronie i – co istotne – zaproponowała rozwiązania, które umożliwią ich naprawę.

Sygnały, iż należy zlecić audyt SEO

W sieci jest wiele stron oraz narzędzi, przy użyciu których błyskawicznie i za darmo przeprowadza się audyt SEO witryny. Atuty takiego rozwiązania? Cena oraz szybkość. Argumenty przeciw? Całkiem sporo. Darmowe narzędzia lub też wersje testowe z ograniczaną funkcjonalnością, są bardzo niedoskonałe. Jeśli już zauważą pewne uchybienia na stronie, to na ogół nie wszystkie. Mnóstwo błędów (np. w kodzie) uchwycić można jedynie w czasie analizy dokonanej przez specjalistę w danym obszarze, a nie oprogramowanie.

Na płatny audyt SEO wykonywany przez agencję oczekuje się zwykle od tygodnia do mniej więcej 30 dni. Okres na przygotowanie analizy powinien zostać określony w umowie zawartej z agencją, która podjęła się jego sporządzenia. Taki audyt pozwoli wykryć wszystkie newralgiczne problemy obecne w witrynie. Jeśli strona była postawiona na bezpłatnym szablonie lub na platformie typu Shoper czy Magento, to elementów do poprawy może być sporo. Jeśli witryna wolno się wczytuje i nie ma praktycznie żadnej widoczności na istotne dla klienta frazy, to też są to sygnały, że zlecenie zewnętrznej firmie SEO audytu będzie świetnym rozwiązaniem.

Jakie problemy wykrywa audyt SEO?

Poprawnie zrealizowany audyt SEO może wykryć wiele błędów strony, najczęściej:

  • brak bądź źle wykonana integracja z narzędziami Google (przykładowo Google Analytics),
  • powody słabej widoczności strony na frazy kluczowe,
  • faktyczna liczba zaindeksowanych podstron,
  • problemy z dostępnością strony dla botów wyszukiwarek,
  • poprawność kodu witryny,
  • nieprawidłowości w strukturze nagłówków,
  • niska jakość treści na stronie,
  • nieprzetłumaczone wersje językowe strony,
  • brak tytułów i opisów meta,
  • błędy w wersji mobilnej strony, takie jak nieprawidłowe wyświetlanie się jakiś elementów,
  • brak czy też nieuzupełniona wizytówka Google Moja Firma,
  • wolne ładowanie się strony w wersji mobilnej i desktopowej

.

Kontakt:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków

Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail: [email protected]