Kiedy masz swój biznes i tworzysz dla niego stronę www, z pewnością z czasem rozmyślasz o tym, jakie działania podjąć, żeby była ona widoczna jak najwyżej w wynikach wyszukiwania. Wiadomo przecież, że dziś widoczność w sieci jest jednym z warunków sukcesu, gdyż to właśnie stąd gros klientów po raz pierwszy dowie się o twojej ofercie. Jak więc znaleźć solidną firmę SEO? Rekomendujemy skorzystać z wskazówek profesjonalistów, a najlepiej tych od Google.
Jak wybrać dobrą agencję SEO? Google przygotowało o tym film
Nie można zaprzeczyć, iż cały sektor usług SEO, to znaczy działań skupiających się na optymalizacji stron internetowych pod wyszukiwarki, zaistniała i nieprzerwanie rozwija się w zasadzie wyłącznie za dzięki Google. Mimo obecności innych opcji, jak np. Yahoo, DuckDuckGo czy też Bing, nadal liczą się pozycje wypracowane w wyszukiwarce firmy z Mountain View. Każdy zatem, kto stara się być widocznym w sieci, powinien pracować na swoją pozycję w top 10 w Google. W przypadku branż, gdzie konkurencja jest mocna, zazwyczaj nie jest to łatwe bez doradztwa fachowców z firmy SEO. Google zdecydowało się pomóc tym, dla których pojęcie optymalizacji stron jest czymś zupełnie nowym, i przyszykowało krótki kurs, jak znaleźć dobrą agencję SEO.
Cechy dobrej agencji SEO według Google
Pracownica Google z przeszło 10-letnim stażem w prosty sposób tłumaczy, jak zatrudnić solidną agencję SEO, wymieniając wśród głównych cech m.in.:
- dbałość o całościową widoczność strony www, a nie tylko pozycjonowanie w wynikach wyszukiwania na określone frazy,
- zagwarantowanie stronie opieki technicznej i praca nad zwiększeniem jej użyteczności,
- stały monitoring kondycji strony oraz okresową analizę jej statystyk,
- umiejętność szacowania budżetu i czasu koniecznego do wykonania zakładanych wdrożenia,
- rozpoczęcie optymalizacji i pozycjonowania od dowiedzenia się, jak działa biznes klienta, jakie są cele jego przedsiębiorstwa i kto stanowi jego najmocniejszą konkurencję.
Pracownica firmy Google zaznacza również, iż rzetelna firma SEO nigdy nie obieca rewelacyjnych rezultatów z dnia na dzień, gdyż optymalizacja strony internetowej jest procesem długofalowym, nieraz dającym dostrzegalne rezultaty na ogół po paru miesiącach pracy.