Spoty reklamowe to najczęściej 30-sekundowe produkcje filmowe, których główną funkcją jest promocja usług lub produktów danej marki. Mogą być emitowane w standardowych mediach (telewizja lokalna oraz ogólnopolska), w przestrzeni miejskiej (monitory w komunikacji publicznej) lub przed filmami w kinach. W czasach łatwego dostępu do zasobów internetu doskonałym pomysłem jest także użycie spotu reklamowego w mediach społecznościowych, przykładowo, jako treści sponsorowanej na Facebooku albo przed filmami na YouTube. Dużo przykładów pokazuje, iż treść udostępniana viralowo w sieci to najskuteczniejszy sposób na reklamę produktów i usług.
Produkcja spotów reklamowych – liczy się niebanalny pomysł
Spoty reklamowe z reguły nie trwają dłużej niż pół minuty i prezentują treści w bardzo okrojonym formacie, dlatego przy ich produkcji istotne jest kreatywne, niesztampowe podejście do danego tematu. Z uwagi na to, iż bloki reklamowe w tradycyjnych mediach pojawiają się w przerwach między programami, ich autorzy prześcigają się w pomysłach, jak przyciągnąć uwagę odbiorców. W produkcji spotów reklamowych znaczną rolę odgrywa także właściwie dobrana ścieżka dźwiękowa.
Filmy reklamowe – zaufaj doświadczeniu zawodowców
Produkcja filmów reklamowych jest zadaniem dla profesjonalistów, którzy posiadają wysokiej jakości sprzęt (stabilizatory obrazu, lustrzanki cyfrowe, kamery sportowe i tradycyjne, drony), a w swojej pracy korzystają ze zaawansowanego oprogramowanie do postprodukcji – korekty kolorów, dźwięku czy montażu. Firmy zajmujące się produkcją spotów reklamowych zatrudniają także zawodowych lektorów i aktorów. Bazą udanego filmu reklamowego jest zawsze ciekawy scenariusz, który przyciąga uwagę potencjalnych klientów, zaskakuje ich swoja inwencją, a niekiedy nawet pobudzi do myślenia lub wzruszy.