Mało klientów? Pomoże agencja SEO

Zgłoś się do agencji SEO, aby skorzystać z doradztwa fachowców

Firmy i administratorzy sklepów internetowych, którzy chcą wyświetlać się na wysokich pozycjach w wynikach wyszukiwania, mogą to uzyskać na przynajmniej kilka sposobów. Pierwszy, którego nie poleca się, to próbowanie starań samemu. Nie dysponując wiedzą w problematyce SEO i nie śledząc każdego dnia wiadomości o modyfikacjach w algorytmie Google, ciężko postępować dobrze i – co najistotniejsze – efektywnie. Druga droga to zatrudnienie na etat specjalisty od SEO, jednakże nie każda firma się na to decyduje powodu ograniczeń budżetu. Trzecie wyjście to rozpoczęcie współpracy z agencją SEO. Budżet wydzielony na takie działania można dostosować do możliwości finansowych zleceniodawcy. Atutem współpracy z agencją SEO jest to, że obok ekspertów od SEO w pracują tam również osoby od content marketingu, kampanii Google Ads, projektowania graficznego czy programowania służące rzeczowym wsparciem w tych obszarach.

Po czym rozpoznać dobrą firmę SEO

Polskich agencji SEO jest co niemiara. Czym kierować się podczas doboru firmy, która poprawi naszą widoczność w wynikach organicznych przeglądarek? Warto wybrać firmę, która działa na rynku od dłuższego czasu. Liczba firm SEO, ale także tych reklamowych czy kreatywnych, z miesiąca na miesiąc wzrasta, co niekiedy nie łączy się z jakością usług. Wybierając agencję, która działa od mniej więcej dekady, można mieć pewność, iż posiada ona ogromne doświadczenie i może bez przeszkód zaprezentować pokaźne portfolio swoich byłych klientów. Na stronach agencji SEO częstokroć znajduje się zakładka „Case study”. Zanim sygnuje się umowę należy przeanalizować opisy takich przypadków, aby przekonać się, jakich rezultatów można oczekiwać po agencji, a także to dla jakich branż pracowała i z jakimi trudnościami się mierzyła. Godna zaufania agencja SEO to taka, której działania są przejrzyste: informuje o harmonogramie prac na najbliższe miesiące, a także przekazuje raporty z ukończonych działań i ich rezultaty.

Kolejny niebagatelny aspekt to spersonalizowana oferta i dostosowanie strategii prac do charakteru działalności prowadzonej przez zleceniodawcę agencji. Jeżeli agencja SEO na chęć współpracy odpowiada w kilka minut, a oferta wygląda jak sztampowy szablon, należy traktować to jak znak ostrzegawczy. Po wysłaniu pytania przedstawiciel doświadczonej agencji SEO kontaktuje się z zainteresowanym klientem, aby dopytać o dokładniejsze dane o firmie, niezbędne do utworzenia dla niej wszechstronnej oferty. To dane, których nie da się odnaleźć tak po prostu w internecie, jak przykładowo informacja o realizowanych dotychczas pracach SEO i o najważniejszych dla klienta towarach bądź usługach, które pragnie wypromować.

Jaki model rozliczeń z agencją SEO jest najlepszy?

Przezornie powinno się podejść do firm SEO, które proponują współpracę z rozliczeniem się za uzyskany efekt. W takim systemie klient płaci agencji SEO wówczas, kiedy słowa kluczowe uzyskają wskazane w umowie pozycje w SERP (przykładowo wejdą do Top10 albo do Top3). To wciąż często spotykany sposób rozliczeń, jednakże wiąże się ze sporym ryzykiem – można wszak uzyskać natychmiastowe rezultaty łamiąc reguły określone przez Google. Nieustannie uaktualniany algorytm również nie ułatwia dotrzymania obietnic złożonych zleceniodawcy, w związku z tym sumienna agencja SEO nigdy nie zapewnia osiągnięcia konkretnych efektów. Co do opłaty za usługi firmy SEO, to rzadko jest ona stała – z reguły w pierwszych tygodniach po zawarciu umowy niezbędne są większe nakłady finansowe, by opracować wnikliwy audyt SEO, a w następnej kolejności wcielać w życie wszystkie wymienione w nim prace. W późniejszych miesiącach współpracy, jak strona zleceniodawcy jest już zoptymalizowana, koszty działań są znacznie niższe.

Kontakt:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków

Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail: [email protected]